11 Aralık 2016 Pazar

Oyuna Ram Verme forumblogum

Zannerdersem öyle bir sey yok ama cözümü var eger bir uygulama fazla ram ve cpu harcıyorsa. CTRL+ALT+Delete yap ekrana windows görev yöneticisi gelecektir. Windows görev yönetisinin üst tarfındaki sekmelerden işlemleri seç. Oradan hangi programın ram harcamasını istemezsen onun üzerine gel sağ tıkla en alttaki öncelik ata yazan yere gel oradan Düşük'ü seç. Mesela ben alttaki resimde firefox'un fazla ram harcamasını önlüyorum. 
 


Ufaltılmış ön izleme resmi
Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mustyxxx -- 26 Temmuz 2006; 21:42:34 >
 
C
caadas 
26 Temmuz 2006; 21:56:45 (2624 mesaj)
quote:

Orjinalden alıntı: yastik 

Herhangi bi uygulamaya şu kadar ram ve işlemci kullanabilirsin diyen bi program var mıdır?  

Atıyorum EMULE'e %23 CPU ve 100 MB ram ayırıcam. Böylelikle diğer tüm uygulamaları yavaşlatacağına kendisini yavaşlatır ve hata verip kapanır.. EMULE sadece bir örnek.. 


Böyle bi program var mı bildiğiniz? 

Bende bir program var ve yapısı gereği işlemci gücünü ne kadar çok kullanırsa o kadar verim alınıyor. Yani sürekli olarak %100 kullanmak zorunda. Ama işlemcileri fazla ısınanlar için bir çözüm bulmuşlar. Web sitesinde görmüştüm. Yaklaşık şuna benzer bir açıklamaydı. 

[program adı world community grid (wcgrid) ] 
bilgisayarıma sağ tıkla özelliklere gir 
gelişmiş sekmesi altında ortam değişkenlerini tıkla 
gelen pencerede sistem değişkenleri kısmında yeni düğmesini tıkla 
değişken adı olarak "wcgrid_max_cpu" yaz (tırnak işaretleri olmadan). 
değişken değeri olarak 25-100 arası bir sayı gir. bu sayı işlemcinin program için ayıracağı hesaplama gücünü gösterir. örneğin 80 değeri işlemci yükünün maksimum %80'ini bu programa ayıracağı anlamına gelir. 


her programda işe yarar mı bilmiyorum diğer programlarda denemedim... restart gerektirebilir. 




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi caadas -- 26 Temmuz 2006; 22:01:51 >
 
K
kozdil 
27 Temmuz 2006; 2:29:15 (441 mesaj)
Teşekkür ederim her ikinize de.. 

@caadas  
Taam va o verdiğin yöntemle sanırım tüm uygulamalrın en fazla tutacağı cpuyu değiştiriyo sanırım..ben programa atamak istiyordum.  

Gene de sağolasın 

 
C
caadas 
27 Temmuz 2006; 3:43:37 (2624 mesaj)
Tamam işte zaten programa atamış oluyosun. Gözden kaçırmış olabilirsin. Program adıyla tırnak arasındaki yazılan yer aynı. Wcgrid yerine atıyorum Winamp yazarsın. Ama dediğim gibi başka programlar üzerinde denemedim. Genelde sağlıklı çalışan programlar fazla işlemci gücü harcamadığı için... Film işleme-sıkıştırma gibi alanlarda denenebilir mesela. Bi kurcalamak lazım. 




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi caadas -- 27 Temmuz 2006; 3:44:18 >

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder